- Nově píši zde -

Jak produktivně pracovat v kavárně?


Většina nápadů a samotných článků, vzniká často v kavárně. Dalo by se vlastně říct, že kavárna je takovým mým malým zdrojem inspirace. Ruch kavárny mi dodává radost, káva energii a práce produktivitu.

Do kavárny chodí průměrně 1-2x týdně, a za tu dobu jsem se nějak tak naučil, jak co nejlépe čas v kavárně využít. V tomhle článku jsem vám tedy vypsal pár mých tipů na to, jak produktivně pracovat v kavárně?


TIP 1: Vyber správnou kavárnu

Tohle zní docela jednoduše, ale opak je pravdou. Ne každá kavárna je pro práci přizpůsobena, a zejména, pokud si chcete dělat výpisky či pracovat na notebooku. V klasické kavárně, kam si jdete třeba s kamarádkou popovídat, se vám bude dost špatně pracovat. 

Jaky by tedy měla vypadat a co by měla mít „správná“ pracovní kavárna? Samozřejmě zásuvky, připojení k internetu, větší stoly, a hlavně dostatek světla. To hlavně z toho důvodu, že ve tmě máme tendence být unavenější. Roli v tom hraje i to, jestli jste spíš noční sova nebo ranní ptáče.


TIP 2: Buď na místě, kde ti je nejlíp

Vzhledem k tomu, že do kavárny chodím velmi často, jsem si do kázal najít i své oblíbené místo. Je důležité se v kavárně cítit dobře. Na svém místě jste potom víc produktivnější a cítíte se dobře. Mě osobě vždycky štve, když mi v kavárně někdo zasedne místo. Pak tam asi minutu hledám kam bych si jinam sedl.


TIP 3: Rozvrhni si čas

Čas který strávíš v kavárně chceš využít, co nejproduktivněji a lidi jako já se bez organizace dne neobejdou. Naplánuji si, co všechno chceš stihnout a jak dlouho chceš na dané činnosti pracovat. Můžeš využít klidně papírový plánovač nebo to do list, ale lepší je elektronický. Je většinou přehlednější a šetří vaším papírem (to samozřejmě záleží na tom, jaký plánovač,kalendář či To Do list, jako aplikaci používáte). Dobré aplikace na plánování jsou například Google Calendar nebo Asana.

TIP 4: Vše potřebné si připrav předem

Nechceš se nechat ničím zdržovat, a hlavně ne hledáním věcí v batohu. Všechno, co potřebuješ, si vyndej na stůl, a uvidíš, že ti to ušetří dost času.

TIP 5: Hudba

Tohle je znovu, jak u koho. Lidi jako já si rádi poslechnou nějakou písničku, jako podklad ale ne všichni se v tom zvládnou soustředit. Záleží i na tom, jaké žánr chcete nejraději poslouchat a jak hlučno je kavárna. Já se třeba u klasického popu nedokážu vůbec soustředit, ale u lofi-popu ano.

TIP 6: Neprokrastinuj

Snaž se být co nejvíc produktivní a uvidíš, že z toho potom budeš mít větší radost, než z scrolování Instagramem. On ten Instagram chvíli počká. :)

Pokud nedokážete odolat, je dobrý řešením i aplikace Forest. Funguje na základě pěstování rostlinek, a pokud odejdete z aplikace, v době kdy vám běží pěstování, váš strom umře. To je docela dobrá motivace k nepoužívání mobilu.
_________________________________________________________________________________

Ještě bych se chtěl moc omluvit, že teď dlouhou dobu nevycházeli žádné články. Poslední měsíc jsem totiž řešil takové osobní věci se samým sebou a nějak moc dobře mi to nepřemýšlelo, natož aby mě ještě napadaly nápady články. Jinak doufám že se vám dnešní článek líbil. Budu rád za jakoukoliv reakci, a uvidíme se u dalšího článku, který vyjde příští týden.

Pa příště
V.

Komentáře