- Nově píši zde -

Srpnový bullet journal setup l PRODUKTIVITA

August Bullet journal setup


Hned pro začátek bych mohl říct, co je to bullet journal? Jedná se o způsob zápisníku, který je kombinací diářem a deníkem. Nejvíc se mi na něm líbí jeho flexibilita, takže nejste ničím omezeni, a to ani svou představivostí. Jak totiž doslovný překlad říká, je to hlavně „tvorba vlastního diáře“. 

A o čem bude dnešní článek? Nebude to článek zaměřený obecně na BuJo (Zkrácenina pro bullet journal), ale na to, jak si vedu vlastní bullet journal.
_________________________________________________________________________________

Vzhled mého bullet journal je z velké části inspirován youtuberkou Jusuf, která dělá skvělá videa o produktivitě. Když jsem asi rok zpátky začal s bullet journalingem měl jsem vyhrazené dva požadavky: tečky a velikost A5 aby byl skladnější. Dlouho jsem hledal dokud jsem neobjevil zápisník A Cup of Style, který používám do teď. Do budoucna si plánuji pořídit větší zápisník, protože těch 40 stránek prostě nestačí.


Teď se vrhneme na samotný vnitřek. Na první stránce se nachází  samozřejmě nadpis, který jsem si ještě ozdobil malými malůvkami, odvíjejícími se od tipu měsíce. Pod nadpisem jsem si ještě vytvořil malý kalendář, který slouží spíš pro přehled.


Další stránka je vyhrazena habit trackeru, což je tabulka kde zaškrtáváte políčka, pokud jste daný návyk za den splnili. Ty se v průběhu roku mění. Pro tenhle měsíc mám na plnění 5 návyků: zero-waste, ranní čtení, cvičení, jóga a čtení. Vedle tabulky mám ještě místo pro malý zápis o tom, co se ten den stalo.


Stránka 3. je místo pro všemožné trackery, takže si je tady teď představíme. 

Waste tracker

Pro ten jsem si udělal tabulku, kde si zaškrtávám dny, pokud jsem vyprodukoval nějáký těžko rozkladný odpad.

Reading 

Tenhle tracker je nepostradatelná věc pro každého čtenáře. Zapisuji si sem vždy jméno knížky, co jsem četl nebo čtu, datum dočtení a hodnocení. Mám tak přehled o přečtených knížkách.

Full glasses

A u low waste ještě zůstaneme. Na všechen těško rozkladný odpad, jako jsou plasty látka apod. mám vyhrazenou sklenici, kterou po naplnění zvážím a do trackeru zapíšu údaje. Kg, datum naplnění a tip odpadu. Nejlepší pocit mám když sklenici naplním po hodně dlouhé době.

Blog activity

Přehled o publikovaných článcích v měsíci.


Poslední stránka mého BuJo je malý plánovač, který nemusí vyhovovat úplně každému, jelikož někdo potřebuje pro plánování více místa. Plánuji tu články, výlety, focení atd.

Jelikož jsou prázdniny není BuJo pro Srpen tak velký ale záleží na vašich zájmech, vaší povaze a vaší představivost. Pokud se chcete inspirovat pusťte si video od Jusuf, nebo pro čtenáře doporučuji, článek z blogu Jiný prostor.

Jusuf bullet journal video:

_________________________________________________________________________________


Tohle je teprve první článek z nové série, ve které vám každý měsíc ukáži svůj bullet journal setup, takže příští měsíc se můžete těšit na Back to School. Nově, jak už jste si mohli všimnout, jsem napsal i verzi v angličtině, tak doufám že se i vám článek líbil. Doufám že se vám článek líbil, a zase příště.

Ahoj
V.

Také si vytváříte vlastní bullet journal, a jestli ano, co se vám na něm nejvíc líbí?



Komentáře