- Nově píši zde -

Bujo na Září 2019 | BACK TO SCHOOL


Ahoj a krásnou Neděli. Pokud jste nově příchozí nebo jste prostě minulý článek nečetli, bude pro vás Bujo neboli Bullet journal naprosté neznámo. Takže, co to je tedy ten Bullet Journal? Jedná se o systém zápisků, který je takovou kombinací diáře a deníku. Od diáře a deníku se liší tím, že nemá žádná omezení a je velmi flexibilní. Můžete si v něm vytvořit plánovač, habit tracker, můžete si do něj zapsat i své cíle, a je jen na vás, jestli to bude umělecké dílo, nebo jednoduchý styl zápisků. V minulém článku jsem vám ukázal svůj Bujo pro srpen a dneska budeme pokračovat zářím alias nástupem do školy. Tentokrát se bullet journal, kuli začátku školního roku „trochu“ zvětšil takže pokud byste si chtěli porovnal Srpnovou verzi se Září, můžete si přečíst předchozí článek. Tak jdeme na to!

Předem chci ještě upozornit, že si celý bullet journal píšu v angličtině, takže některá slova překládat nebudu, protože se z angličtiny nedají dobře přeložít.


Titulní stránku přeskočíme, jelikož u ní není moc o čem mluvit a přesuneme se rovnou na další. Na té se nachází Habit tracker. To pro vás bude asi také novinka. V podstatě se jedná o tabulku návyků, ve které si denně odškrtáváte políčka, pokud jste daný návyky udělali. Mimo tabulky je tady i prostor, kam si každý den zapíšu kratší shrnutí dne.

Oproti předchozímu měsíci zde přibyli dva nové návyky: Blog a Study. Study si zaškrtnu, pokud jsem se ten den mimo školu učil, dělal úkol, či si jen psal poznámky. Blog zaškrtnu pokud jsem pracoval nějakým způsobem na článku či zlepšení vzhledu blogu.


Třetí stránka je, jak minule, celá vyhrazená pro tzv. logy. Nevím jak bych to přesně přeložil, ale jedná se o malé kolonky pro zapisování různých věcí, které jsou u každého člověka jinak pojaté, a hlavně jinak velké. Teď se vrhneme na každý zvlášť.

Study log asi moc nemusím vysvětlovat, protože se jedná v podstatě o to samé, co v habit trackeru, akorát ve větší velikosti.

Pokračujeme k Reading logu, což je v podstatě můj čtenářský denní. Zapisuji si vždy název titulu, datum přečtení a hodnocení celkové knížky. Zapisuji si sem i povinnou četbu, jelikož na každý měsíc máme 1 knížku, a přiznám se, že některé knížky, z povinné četby se mi docela líbili. Např. Lakomec.

Dalším logem je Full Glass. Možná to bude znít trošku divně, ale vysvětlím to. Pokaždé když vyprodukuji nějaký odpad typu: Plast, obal, igelitový pytel. Přidám ho do sklenice, a dokud není sklenice plná uchovávám ho v ní. Když se sklenice naplní, odpad zvážím, zapíšu datum naplnění, analyzuji odpad v ní a roztřídím ho. Tím si kontroluji, kolik odpadu spotřebuji za určitou dobu a snažím se používat, co nejmíň jednorázových produktů. Ne vždy se mi to tedy daří ;)

No a  mým nejoblíbenějším, a zároveň největším logem je Blog activity. Sem si zapisuji všechny články, které za tenhle měsíc vydám. Teď si tak říkám, jestli tu kolonku nezmenším, jelikož většinou vydám maximálně 2 články za měsíc. No nic, posuneme se.


Na další stránce je tradičně plánovač, a jsem rád, že začal školní rok, protože se konečně pořádně využije. Teď do něj momentálně zapisuji kdy mám testy, kdy odevzdávám úkoly atd.



Kvůli škole jsem si sem nalepil i svůj denní rozvrh pro lichý a sudý týden, jelikož mám v jednom týdnu praxi, a v jednom ne. Předměty mám psané samozřejmě také v angličtině, a jsou i barevně oddělené.


A jsem zas na poslední stránce. Předposlední věcí jsou moje cíle, neboli to, co chci ten daný měsíc změnit. Plánuji si je teď vždy zapisovat na začátku měsíce, a určitě nebudou chybět v příštím díle.

Posledním logem je Mark log, kam si zapisuji známky z testů. Je ale teprve začátek, takže tam zatím skoro nic není, ale úplně nevím jestli ho zavedu i do Říjnového bullet journalu.
_________________________________________________________________________________

Děkuji všem, co si článek přečetli. Pokud si také vedete vlastní bullet journal, rád se inspiruji. Pokud máte nějaký dotaz, napište mi do komentářů či na můj Instagram: vilem_r. Tohle je pro dnešní článek vše a zase u dalšího článku.

Ahoooooj


Komentáře